Kako se nosite s negativnim feedbackom?
U životu se susrećemo s negativnim feedbackom i kritikom. Kupci, poslovni partneri, kolege, nadređeni odbijaju ili kritiziraju naše prijedloge, ideje, rad, proizvode, usluge.
Ako pokrećete vlastiti posao budite spremni na moguća odbijanja proizvoda i usluga koje nudite.
Radite li u prodaji: proizvodi i usluge koje nudite odbijani su ili kritizirani su kao skupi, nedovoljno kvalitetni, nezanimljivi.
Ako radite u timu: vaše ideje i prijedlozi mogu naići na odbijanje kolega i nadređenih.
Tražite li posao: vaš životopis moguće je da će biti odbijen i više puta nego što očekujte.
Praćenje vaše radne učinkovitosti od strane nadređenih može ukazivati da vaš pristup radu i motivacija nije u skladu s očekivanim, a vi baš mislite suprotno.
Negativna povratna informacija kako u poslovnom tako i u osobnom kontekstu okidač je nekorisnih i ponekad autodestruktivnih ponašanja.
Jedna od najčešćih emocija je ljutnja. Negativni feedback i kritiku doživljavljavamo osobno. Ukoliko su kritike česte mogu utjecati na razinu samopouzdanja. Doživljavamo ih kao nešto što umanjuje našu vlastitu vrijednost, znanje i kompetencije.
Ponašanja nam variraju od nametanja sa ciljem da dokažemo suprotno, ignoriranja, obranom ideje ili stava, prebacivanjem odgovornosti do potrebe da razumijemo drukčije gledište.
Dobro je razumjeti:
• Ljudi kritiziraju ideju, proizvod, uslugu, ponašanje, a ne osobu. Pogled iz ove perspektive ima nekoliko prednosti: kada razumijemo i prihvaćamo ovo načelo reagiramo s manje negativnih emocija. Ovakav pristup utječe na vlastito samopoštovanje. Smanjujemo mogućnost konflikta. Otvoreniji smo za suradnju.
• Negativni feedback i kritika može biti prilika za uspjeh jer dobro je čuti:
• Kako ljudi doživljavaju naš proizvod, uslugu ili ponašanje. Na taj način dobivamo korisne informacije. Kroz kritiku i feedback ljudi iskazuju ono što nije u skladu s njihovim potrebama i očekivanjima. Govore nam kako bi željeli da bude. Kada to razumijemo dobivamo priliku za poboljšanje i uspjeh u tome što radimo.
Da bismo iskoristili negativnu povratnu informaciju:
• potrebna nam je otvorenost i spremnost prema drukčijim načinima razmišljanjima. Potrebna na je vještina i znanje.
Naučite više o tome kako dati i kako primiti feedback:https://metanoia.hr/radionice/izvrsnost-u-prodaji